چرا باید سبزیجات مصرف کنیم؟

 پایگاه اطلاع رسانی صاعقه

 
 
 پایگاه صاعقه::اگر از آن دسته افرادی هستید که علاقه زیادی به مصرف سبزیجات ندارند باید از شما بخواهیم که کمی در مورد رژیم غذایی خود تجدید نظر کنید.
 
اگر از آن دسته افرادی هستید که علاقه زیادی به مصرف سبزیجات ندارند باید از شما بخواهیم که کمی در مورد رژیم غذایی خود تجدید نظر کنید. سبزیجات باعث تناسب اندام می شوند و از بروز بیماری های قلبی و عروقی جلوگیری می کنند. اگر هنوز هم متقاعد نشده اید برای شما از فواید دیگر سبزیجات می گوییم.

مقابله با نفخ
ممکن است تصور کنید که سبزیجات خود عامل نفخ هستند اما در اشتباهید بسیاری از سبزیجات باعث رفع نفخ می شوند. سبزیجات از آنجا که سرشار از فیبر هستند ضد یبوست بوده و از نفخ معده جلوگیری می کنند.
یکی از مشکلاتی که اکثر افراد دارند مصرف زیاد نمک است. سبزیجات به دلیل دارا بودن حجم بالایی از آب و پتاسیم باعث دفع مقدار اضافی نمک از بدن می شوند.
اگر می خواهید وزن کم کنید و دوست دارید اشتهایتان کم شود سبزیجات بخصوص کلم، کاهو، گوجه و خیار را به رژیم غذایی خود اضافه کنید.
اگر بعد از شروع استفاده از سبزیجات احساس نفخ کردید می توانید دفعات بعدی آنها را به جای اینکه خام مصرف کنید بخارپزشان کنید.

حفظ جوانی
دوست دارید پوستتان جوان بماند؟ سبزیجات به دلیل دارا بودن ویتامین C و آب از بروز چین و چروک در پوست جلوگیری می کنند.
85 تا 95 درصد حجم بسیاری از سبزیجات از آب تشکیل شده است که همین از کمبود آب پوست شما جولگیری و نمی گذارد چروک بر پوست شما بنشیند.
سبزیجات همچنین از عوارض استرس و آفتاب بر پوست جلوگیری می کنند.
سبزیجات نارنجی رنگ بتاکاروتین زیادی دارند از پوست در برابر آفتاب محافظت و باعث درخشندگی آن می شوند.
لیکوپن موجود در سبزیجات قرمز هم خود یک ضد آفتاب طبیعی است.

مقابله با استرس
استرس باعث بروز بدخلقی، خستگی و پیری زودرس پوست می شود.زمانی که استرس دارید منیزیم و ویتامین C بدن شما بیشتر از همیشه از بین می رود.اما خوشبختانه بسیاری از سبزیجات حاوی منیزیم و ویتامین C هستند.
استرس همچنین باعث کاهش سطح امگا تری و ویتامین های گروه B می شود و این خود باعث تشدید افسردگی می شود.
پتاسیم و منیزیم موجود در برخی از سبزیجات می تواند راه حل خوبی ببرای کاهش استرس شما باشد.همچنین سبزیجات باعث تنظیم قند خون می شوند.
برای کاهش استرس قارچ، سیب زمینی، فلفل دلمه ای ، اسفناج و لوبیا سبز را فراموش نکنید.

حفاظت از استخوان ها
برخی از افراد تصور می کنند که برای تقویت استخوان های خود باید فقط لبنیات بخورند. باید به این افرائ گفت که برخی از سبزیجات هم تاثیر مشابهی دارند.آنها علاوه بر این مزیت دارای ویتامین K ، منیزیم، پتاسیم و فیبر هم هستند.
گوجه، بروکلی ، اسفناج و کلم نقش بسیاری مهمی در حفظ استخوان ها می توانند داشته باشد.

 

 

این صفحه را به اشتراک بگذارید